Guru-guru dan staf sesi 2013

Guru-guru dan staf sesi 2013

Thursday, May 3, 2012

Khemah Ibadat 2012

27/04/2012 ( Jumaat)

Buat julung-julung kalinya, SK Kundang Patah telah mengadakan perkhemahan ibadat bagi pelajar-pelajar tahun 5 dan tahun 6. Perkhemahan ini mendapat sambutan hangat daripada para pelajar yang teruja untuk bermalam di sekolah dan melaksanakan aktiviti-aktiviti yang telah disediakan oleh para fasilitator. Pendaftaran pelajar bermula pada pukul 3 petang, usai solat Jumaat. Setelah pendaftaran dan pembahagian kumpulan, sesi ceramah berkenaan solat berjemaah disampaikan oleh Ustaz Afiq ( Guru Praktikum dari IPTAA).




Para pelajar tekun mendengar ceramah oleh Ustaz Afiq
Selepas solat Magrib, diadakan bacaan yasin dan solat hajat di Masjid Kg Kundang Patah. Turut serta adalah ibu bapa pelajar tahun 6 yang mendoakan kejayaan anak masing-masing dalam Peperiksaan UPSR akan datang.

LDK - Peserta bersama fasi ( Ustazah Hamidah)

Selesai sahaja bersolat Isyak, para pelajar menjalankan LDK yang dikendalikan oleh para ustazah dan ustaz SKKP. Jam 10.30 malam. para pelajar diarahkan tidur untuk memudahkan mereka bangun untuk qiamulail keesokkan harinya.Turut diadakan solat dhuha sebelum pelajar pulang ke rumah masing-masing.



No comments:

Post a Comment