Guru-guru dan staf sesi 2013

Guru-guru dan staf sesi 2013

Wednesday, May 16, 2012

Sambutan Hari Guru 2012

Selamat Hari Guru...

Rata-ratanya kita akan mendengar ucapan ini apabila tiba 16 Mei setiap tahun. Sudah pastinya insan-insan yang bergelar guru selalunya akan menerima ucapan ini samada melalui ucapan oleh para pelajar.....pesanan SMS dan kini ucapan-ucapan melalui facebook...

Dengan tema Hari Guru " GURU INOVATIF  MELONJAKKAN TRANSFORMASI PENDIDIKAN NEGARA " , sambutan kali ini agak meriah berbanding tahun lepas.

Acara pagi dimulakan dengan pertandingan bola jaring bagi pelajar perempuan dan pertandingan sepak takraw bagi pelajar lelaki. Setiap pasukan terdiri daripada  yang melibatkan pelajar, guru dan tidak ketinggalan AJK PIBG. Seterusnya, acara sukanika.... pertandingan antara para guru dan para pelajar diadakan. Antara acara yang diadakan adalah isi air dalam botol, bawa bola pinpong dalam sudu dan baling bola dalam skital. Sudah pastinya kumpulan gurulah yang menjadi Johan.

Selepas waktu rehat... acara persembahan murid diadakan di dewan sekolah. Setiap kelas  membuat persembahan masing masing. Antaranya pantun oleh pelajar tahun 1, nyanyian " You are my sunshine" dan gimik watak guru oleh pelajar tahun 2, nyanyian oleh pelajar tahun 3, puisi oleh pelajar tahun 4, lakonan oleh pelajar tahun 5 dan nyanyian oleh pelajar tahun 6. Para guru turut menyanyikan lagu "Kami Guru Malaysia".

Setelah berakhirnya majlis, para pelajar turut memberikan hadiah kepada guru-guru mereka. 

 Terima Kasih kepada semua yang menjayakan majlis ini... para guru, pelajar dan AJK PIBG...


No comments:

Post a Comment